Comenzi de editare

  1. ROTATE - permite rotirea unui segment de dreapta, a unui arc de cerc, sau a unor grupuri de entitati grafice. Formatul comenzii este urmatorul:
    Command: Rotate
    Select objects: 1 found
    Select objects:
    Base point: int of
    (Rotation angle)/Reference:

     

  2. MOVE - permite mutarea entitatilor grafice. Formatul comenzii este urmatorul:
    Command: Move
    Select objects: 1 found
    Select objects:
    Base point or displacement: int of
    Second point of displacement:

     

  3. EXTEND - permite prelungirea unei entitati pana la intalnirea unei frontiere. Daca conditiile de prelungire nu au loc atunci apare eroare. Se selecteaza intai frontiera dupa care linia care urmeaza a fi extinsa.
  4. TRIM - permite scurtarea unei entitati grafice. Intai se selecteaza frontiera pana unde se realizeaza taierea si apoi portiunea care trebuie sa dispara.
  5. BREAK - permite decuparea unei zone dintr-o entitate grafica.
  6.  

  7. OFFSET - comanda pentru multiplicarea entitatilor grafice (destul de utilizata). Multiplicarea se poate face pe orizontala sau pe verticala obtinandu-se linii paralele. In cazul cercurilor si arcelor de cerc se obtin cercuri si arce de cerc concentrice.
    Urmatorul exemplu relizeaza multiplicarea unei linii la o distanta de 30 unitati de desenare:
    Command: Offset
    Offset distance or Through <1.0000>: 30
    Select object to offset:
    Side to offset?
    Cum functioneaza comanada: se specifica distanta de multiplicare, se selecteaza obiectul care urmeaza a fi multiplicat si apoi se indica un punct fata de care se face multiplicarea.
  8.  

  9. TEXT - comanda permite introducarea textelor in desen. Utilizate pentru completarea indicatorului precum si eventualele notatii pe desen. Usor de utilizat este folosind butonul Text din meniul bara. In urma unui clic de mouse pe acest buton va cere din partea utilizatorului sa determine un dreptunghi de incadrare in care se va scrie textul dupa care apare o fereastra de editare. Se scrie textul dorit si se apasa butonul OK

  10. Eventualele modificari ale textului cu privire la dimensiune, culoare, aliniere etc. se realizeaza utilizand meniul Modify

  11. - permite multiplicarea in anumita ordine sub forma unor anumite retele grafice. Exista doua modele de aranjare: retea ortogonala si retea polara

     

  12. - comanda care grupeaza mai multe entitati grafice legate intre ele astfel incat sa se realizeze o entitate. Realizare unui bloc presupune:
    - apelarea comenzii BLOCK
    - specificarea numelui block-ului
    - specificarea punctului de inserare (se specifica un punct care apartine block-ului)
    - se cere selectarea obiectelor ("Select object") - specificarea ca block-ul sa dispara sau nu dupa realizarea lui
    Apelarea blockului se face nu mai in desenul in care a fost creat utilizand comanda INSERT.
    Pentru "spargerea" block-ului se realizeaza cu comanda EXPLODE.