ROTATE - permite rotirea unui segment de dreapta, a unui arc de cerc,
sau a unor grupuri de entitati grafice. Formatul comenzii este urmatorul: Command: Rotate
Select objects: 1 found
Select objects:
Base point: int of
(Rotation angle)/Reference:
MOVE - permite mutarea entitatilor grafice. Formatul comenzii este
urmatorul: Command: Move
Select objects: 1 found
Select objects:
Base point or displacement: int of
Second point of displacement:
EXTEND - permite prelungirea unei entitati pana la intalnirea unei
frontiere. Daca conditiile de prelungire nu au loc atunci apare eroare. Se
selecteaza intai frontiera dupa care linia care urmeaza a fi extinsa.
TRIM - permite scurtarea unei entitati grafice. Intai se selecteaza
frontiera pana unde se realizeaza taierea si apoi portiunea care trebuie sa
dispara.
BREAK - permite decuparea unei zone dintr-o entitate grafica.
OFFSET - comanda pentru multiplicarea entitatilor grafice (destul
de utilizata). Multiplicarea se poate face pe orizontala sau pe verticala
obtinandu-se linii paralele. In cazul cercurilor si arcelor de cerc se obtin
cercuri si arce de cerc concentrice.
Urmatorul exemplu relizeaza multiplicarea unei linii la o distanta de 30 unitati
de desenare: Command: Offset
Offset distance or Through <1.0000>: 30
Select object to offset:
Side to offset? Cum functioneaza comanada: se specifica distanta de multiplicare, se
selecteaza obiectul care urmeaza a fi multiplicat si apoi se indica un punct
fata de care se face multiplicarea.
TEXT - comanda permite introducarea textelor in desen. Utilizate
pentru completarea indicatorului precum si eventualele notatii pe desen. Usor
de utilizat este folosind butonul Text din meniul bara. In urma unui
clic de mouse pe acest buton va cere din partea utilizatorului sa determine
un dreptunghi de incadrare in care se va scrie textul dupa care apare o fereastra
de editare. Se scrie textul dorit si se apasa butonul OK
Eventualele modificari ale textului cu privire la dimensiune, culoare, aliniere
etc. se realizeaza utilizand meniul Modify
- permite multiplicarea in anumita ordine sub forma unor anumite
retele grafice. Exista doua modele de aranjare: retea ortogonala si retea
polara
- comanda care grupeaza mai multe entitati grafice legate intre ele
astfel incat sa se realizeze o entitate. Realizare unui bloc presupune:
- apelarea comenzii BLOCK
- specificarea numelui block-ului
- specificarea punctului de inserare (se specifica un punct care apartine
block-ului)
- se cere selectarea obiectelor ("Select object") - specificarea ca block-ul
sa dispara sau nu dupa realizarea lui
Apelarea blockului se face nu mai in desenul in care a fost creat utilizand
comanda INSERT.
Pentru "spargerea" block-ului se realizeaza cu comanda EXPLODE.